Wednesday, June 26, 2013

Invata... o sa-ti prinda bine in viata - Part one

Invata! O sa-ti prinda bine-n viata!

- Asa imi spunea tata in clasa a 4a. Era prima data cand auzisem asta. Atunci credeam cu tarie ca trebuie sa invat.

- In clasa a 5a imi spune tata din nou: Invata, o sa-ti prinda bine in viata. Nu puteam sa pun la indoiala ceea ce-mi zicea tata.

- Clasa a 7a: Olimpiada de biologie. Tata: invata, o sa-ti prinda bine in viata. Pentru prima data am pus la indoiala ce-mi spunea tata: "Dar tata, eu vreau sa dau la mate-info. Am fost la mate la olimpiada, la istorie... de ce sa ma mai duc si la biologie?". Tata: "Lasa mai Irina, sigur o sa-ti prinda bine in viata candva."

- Liceu. Cercul trigonometric. Clasa a 9a. Primul 2 din viata mea. Dupa ce a venit mama de la sedinta cu parintii, a venit acasa si mi-a zis: "Irina, trebuie sa inveti ptr ca matematica o sa-ti prinda bine in viata mereu."

- Clasa a 10a, chimie organica. Nu mai are rost sa zic.

- Clasa a 11: derivate, integrale. Invata, o sa-ti dea la bac si la admitere.

- Facultate, anul 1 si 2: Analiza matematica, lagrange, gauss, matematici speciale, fizica cuantica, rezistenta materialelor. Profesorii: Invatati, o sa va prinda bine in anii mai mari.

- Facultate, anul 3 si 4: Cel mai greu lucru din matematica a folosit in materiile de specialitate au fost derivatele tip la mecanica, putina fizica (mecanica) la mecanisme si electricitatea din liceu la ELTH.

Te pregatesti de angajare ca peste 3 saptamani dai licenta. Mandra nevoie mare ca ai facut si fizica, si matematica, si RM, si OM le treci in CV. Mai treci si sesiunea stiintifica la care ai luat locul 2 cu proiectul tau la mecanica. Mai treci si diploma de autocad pe care ai luat-oin urma celor 7 prezente la laborator. Te uiti pe CV la final: "Hai ca am umplut 2 pagini".

Dupa ce iti faci cont pe BestJobs, eJobs, HiPo, aplici la tot ce tine de domeniul tau, chiar daca cere experienta minima un an, iti zici ca tu ai facut practica luni si restul compenseaza, deci ai sanse reale sa fii chemat la interviu.

Iti setezi alerte pe domeniile selectate, care iti vin zi de zi in email. Primele 2 zile esti in extaz. Aplici la tot ce prinzi (relevant cu domeniul in care tu esti inginer). A 3a zi, daca nu te-a sunat nimeni, te intrebi: "Bai, am gresit ceva in CV? Ia sa vad cine mi-a vizualizat CV-ul..." Ramai blocat! din 37 de aplicatii, 10 au respins, 20 nu au vizualizat inca, 7 au vizualizat. Un procent bun, de ce sa ramai blocat? Pentru ca iti dai seama ca 6 din 7 sunt posturi de inginer de ofertare sau sales engineer, la firme de care nu ai auzit sau Confidential.

Nu iti pierzi speranta. Aplici in continuare. Zi de zi. Seara de seara. Nu te suna nimeni, decizi sa aplici dimineata, poate e o ora mai buna.

Dupa 5 zile de aplicat, suna telefonul. Numar de fix. Sigur sunt de la o firma la care am aplicat. Iti faci curaj, inghiti in sec, iti faci cruce si raspunzi:
"- Buna ziua, Irina?
- Buna ziua, da.
- Numele meu este hsdfkdjshsdk (nu retii) de la firma sdkjhfsdkjhd (vorbeste prea repede, nu intelegi). Ti-am gasit CV-ul in baza de date eJobs.
- (Treci peste faptul ca nu ai inteles numele firmei) Va ascult...
- Am dori sa va chemam la un interviu pentru un post de Junior Sales Representative maine la ora 10:00. Credeti ca se poate?
- DAAA!!! Bineinteles.
- Perfect. Adresa de email jjjj@nnnn.com este de actualitate?
- Da
- Va voi trimite un email cu mai multe detalii despre job si adresa si va asteptam maine la interviu.
- Multumesc, ne vedem maine.
- Si eu va multumesc, o zi placuta."

Suni pe mama, suni pe tata: Am fost chemata la interviu!!! Maine la 10. Nu mai stiu firma, astept sa primesc email de la ei cu adresa si va sun dupa sa va spun.

Astepti toata ziua, dar email-ul vine abia la 18:21. Primul lucru, numele firmei: Forex something. Hmmm... te uiti sa vezi daca ai aplicat la ei. Nu gasesti. Cauti pe google... Primele 5 rezultate: niste tzepari, platesc 4 mil, te tin peste program, dai 200 de telefoane pe zi, te injura clientii. Wtf? Mai cauti. Gasesti multe pareri. Iti dai seama ca tu nu aplicasei, ca ei te-au gasit in baza de date si ca te-au sunat, asa cum probabil sunasera inca 100 de pers in ziua respectiva.

Dezamagire....

Nu este povestea mea, ci a unei colege. Inca nu m-am legat de inceputul articolului, asa ca: To be continued...

3 comments:

  1. Irina, invata ca o sa-ti prinzi capul :) (glumesc) cat despre experienta trebuie sa o capeti usor usor din toate locurile posibile, dupa ce ai 1-2 ani experienta, o sa fii bagata in seama. Cat despre firmele de brokeri te citez "niste tzepari, platesc 4 mil, te tin peste program, dai 200 de telefoane pe zi, te injura clientii" sunt si firme mai serioase de brokeri care dau 250euro+comisioane, dar suni si incerci sa convingi lumea sa-ti dea bani daca vrei mai mult... poti sa privesti partea buna, te duci faci un training adaugi la CV te angajezi undeva la un magazin de piese electrice sau ceva de genu, de la asta poti sa avansezi la ceva pe domeniu electric unde nu trebuie sa vinzi nimic... Asculta sfaturile unui actual clown :) si pastreaza-ti gandirea optimista

    P.S. astept sa termini povestea. Un pupic pentru inspiratie :*

    ReplyDelete
  2. Asa, si? Unde vrei sa ajungi cu asta? Ai terminat o facultate si acum deja te astepti sa iti paveze lumea calea cu joburi si sa te astepte cu covor rosu la intrare? Pai trebuie sa arati ca poti sa si faci ceva.

    Si, da invata, si ca o sa iti prinda bine in viata. Dar mai ales sa nu fii bou ca diastia sunt destui si iti zic eu ca in general, nu o duc prea bine ei.

    ReplyDelete
  3. Esti o norocoasa daca abia acum ti s-a intamplat sa te sune de la Forex? :)) Toti cei care au cv-uri depuse pe E-jobs, Best Jobs sau Hipo sunt sunati de la prima saptamana in care au depus CV-ul de la firme de brokeraj. Inca dupa ce am terminat liceul si mi-am depus CV-ul pe e-jobs pentru un job de vara, am fost sunat de la vreo 5-6 astfel de firme. Sunt foarte multe. Insa, unele dau si salariu fix+comision. Daca esti ultra rezistent la stres, am inteles ca poti castiga ceva bani. Exista insa firme la care muncesti 10-12 ore pe zi si o faci gratis. Oricum, e posibil ca macar trainingurile oferite de ei sa conteze si sa fie binevenite.

    ReplyDelete

Va asteptam aici comment-uri :)